آخرین رویدادها

اخبار بین الملل

UP TOGGLE DOWN

یورش دانشجویان معترض کره جنوبی به خانه سفیر آمریکا

اعتراض دانشجویان کره جنوبی به حضور نظامی آمریکا با یورش به خانه سفیر این کشور،...

گورباچف: آمریکا و روسیه پای میز مذاکرات هسته‌ای بیایند

رهبر سابق اتحاد جماهیر شوروی از آمریکا و روسیه خواست در خصوص یک پیمان تسلیحات...

انفجار در مسجدی در شرق افغانستان

به دنبال وقوع انفجار در مسجدی در ولایت ننگرهار افغانستان شماری کشته و زخمی شدند.

پمپئو: با نتانیاهو درباره نفوذ منطقه‌ای ایران صحبت کردم

وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعا‌های بی‌اساس خود درباره کشورمان گفت با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی...

شورای امنیت: توقف حملات ترکیه به شمال سوریه، گام مهمی است

رئیس دوره‌ای شورای امنیت از آتش بس در شمال سوریه استقبال کرد.
سه شنبه, 26 شهریور 1398 ساعت 15:37

آشوریان گرامی...

هتک حرمت واهانت با حرکت هایی که فقط از آدم های طبقه های خاص ساخته است با تاسف بسیار از سوی یک_دوتن در مجمع عمومی انجمن علیه نمایندگان انجمن دیده شدکه انعکاس گسترده ای داشت. آقای مهندس هرمز مورهاج مدیر مالی انجمن نوشته ای در فضای مجازی داشت...بخش هایی از آن را برای ثبت در این فضا می آوریم که شاید درسی آموزنده برای آن ها و امثالهم باشد.

هیات تحریریه فضای مجازی انجمن آشوریان تهران

----------------------------------------------------------------------

مهمترین ویزگی برخوردهای اجتماعی، رفتارهای مودبانه است. همه ادب را می ستایند و از آن به نیکی یاد می کنند. این مشخصه مربوط به مرز و جغرافیا نیست، مربوط به بزرگ و کوچک نیست، مربوط به دین و مذهب و فرهنگ نیست؛ بلکه مربوط به همه اقشار جامعه است. اما مدح و ستایش ادب، آسان است و کار آنجا سخت می شود که پای عمل به میان بیاید.

روند مجمع عمومی را که مرور می کردم دیدم افرادی که تا دیروز در انتخابات انجمن برای انتخاب آقای کوچویی هلهله می کردند امروز روز جور دیگری رفتار می کنند همه می دانیم ادب خوب است ولی باید در عمل ثابت کنیم. تشخیص بی‌ادبی و گستاخی دیگران کار بسیار راحتی است  کاری که در مجمع آن عده قلیل انجام دادند مشخصه بی ادبی بود. یک آدم متشخص هیچ گاه به کسی کلام اهانت بار نمی‌ گوید پس کسی که اینکار را کرده نمی تواند آدم متشخصی باشد. مؤدب بودن روابط ما با دیگران را بهبود می بخشد، برای ما احترام می‌آورد، اعتمادبه‌ نفسمان را بالا برده و مهارت‌های ارتباطی‌مان را تقویت می‌کند.

هر یک از ادب و بی ادبی نشانه هایی دارد. شناخت ادب هم جز با توجه به نمودهای بی ادبی میسر نمی گردد. این نمودها و نشانه ها و علایم هم در گفتار نمایان است ، هم در رفتار و برخورد.

اگر عاقلانه زیستن و متانت در گفتارو وقار در رفتار، نشانه ادب است. بی خردی، گفتار زشت، بددهانی، تند خویی زشت گویی، دشنام و توهین، سبکسری و خیره سری، لجاجت و عناد و ... هم بی ادبی است.و بعضی از افراد رفتارشان دقیقا مصداق بی ادبی است.

آنکه در مجالس و محافل و صفها، رعایت حق دیگران و نظم و مقررات و سکوت و نوبت را نمی کند، آنکه حاضر نیست به حرف دیگران گوش دهد، کسی که در گفتگو و بحث، داد می زند، گلو پاره می کند و جانب انصاف و حق را مراعات نمی کند، آنکه ... اینها همه نشانه هایی از فقدانِ ادب است.

نمونه این افراد را در مجمع دیدیم آقای که همش حرف می زد سخنران را جوجه خطاب کرد و یا خانمی که به سخنران توهین می کرد و جیغ می زد مصداق کامل بی ادبی هستند. دقیقا معلوم بود منافع این افراد در خطر است  که اینچنین رفتارهایی می کنند فکر نمی کنم دلشان برای انجمن و آشوری سوخته باشد اگر دلشان می سوخت مثل ژیلبرت صلیبی تشریف می آوردن انجمن منطقی صحبت می کردند و تازه یک گوشه کار را می گرفتند.

دوستی که ناراحت است چرا در پارک انجمن قلیان ممنوع است و در مجمع به این خاطر حاضر شده بود مثال بی ادبی است.

رفتار نیک دیگران، بر انسان تأثیر مثبت می گذارد. این امری روشن و طبیعی است. ناپسندیهای اخلاقی مردم نیز تأثیر سوء می گذارد. این هم عادی است. هنر انسانهای فرزانه و هوشمند آن است که از رفتارهای ناپسند دیگران هم عبرت و درس می آموزند.  من خودم سعی می کنم مثل بی ادبان رفتار نکنم بسیار زشت است.  هم نیکان الگوی نیکی اند، هم بدان سر مشق بدی برای غافلان. آدم عاقلتر کسی است که از بدیها راه خوبیها را می آموزد. این همان حکمتِ لقمانی است که از فرزانگی او سر چمشه می گیرد. به قول سعدی:  «لقمان را گفتند: ادب از که آموختی؟ گفت: از بی ادبان، که هر چه از ایشان در نظرم ناپسند آمد، از فعل آن پرهیز کردم.»

و اگر جز این بود، لقمان به لقبِ «حکیم» مشهور نمی شد. آری... ادب آموختن از بی ادبان. همچنان که باید کم حرفی را از ورّاجان پر حرف و بیهوده گوی الهام گرفت. بزرگواری و کرامت نفس را هم باید از زشتیِ کارِ تنگ نظران و خسیس طبعان فرا گرفت. تنگ نظرانی که فکر می کنند انجمن تیول پدری است و همه باید زیر نظر آنها باشد.

نشست و بر خاست و انس و معاشرت با افراد مؤدب، خلق و خوی و رفتارمان را به زینت «ادب» می آراید. ادب در معاشرت، میزان رشد و شعور انسان است و هر کس به اندازه ای می ارزد که ادب دارد. عیار سنجش قیمت افراد ادب آنان است کراوات را همه می توانند بخرند و یا ماشین آنچنانی را ولی ادب آموختنی است.

واقعا متاسفم برای افرادی که نتوانستند رعایت ادب بکنند ولی حداقل شخصیتشان برای جامعه مشخص شد.

سه شنبه, 22 مرداد 1398 ساعت 14:23

به نام خدا

 

آشوریان گرامی

انجمن آشوریان تهران با توجه به ماموریت ذاتی خود سعی بر آن دارد که منافع تمام ذینعفان انجمن را مد نظر داشته و با استفاده از امکانات و درس آموخته های  خود بهبود مستمر را سر لوحه خود قرار داده و سعی دارد با جمع آوری بازخوردها و نظرات جامعه آشوری در جهت خط مشی انجمن آشوریان تهران حرکت کند. در این راستا بازخوردهای ارائه شده شما عزیزان می تواند راهنمای خوبی برای ادامه مسیر برای این هیات مدیره و هیات مدیره آتی باشد.

سر فصل برخی از فعالیت های انجام شده انجمن به شرح زیر است که به مرور هر هفته‌ ، ادامه داشته و به اطلاع خواهیم رساند:

1- ساماندهی اداری انجمن با تنظیم چارت سازمانی و استخدام کارمندان مربوطه پس از طی یک دوره طولانی نادیده انگاری چهل ساله به آن

2- بهبود و ساماندهی روش های اداری انجمن و به روز نمودن سیستم های اداری ، ارتقا سطح آن از روش های سنتی و دستی به سیستم های نوین روز

3- ایجاد شبکه کامپیوتری و سرور برای ذخیره سازی و حفظ اطلاعات ذخیره سازی و حفظ اطلاعات در طول عمر انجمن ، به شکل ابتدایی با عمر کوتاه انجام شده است.

4- ایجاد درآمد برای انجمن با واگذاری فضاهای ورزشی و فرهنگی به پیمانکاران مجرب و مدیریت آنها

با درآمدی که در طول عمر انجمن هرگز به آن توجه نشده بود.

5- برگزاری نشست های فرهنگی ازقبیل رونمایی از کتاب-فیلم-شب شعر و برگزاری نکوداشت شخصیت های برجسته آشوری

هئیت مدیره انجمن آشوریان تهران

 

سه شنبه, 22 مرداد 1398 ساعت 14:23

به نام خدا

 

آشوریان گرامی

انجمن آشوریان تهران با توجه به ماموریت ذاتی خود سعی بر آن دارد که منافع تمام ذینعفان انجمن را مد نظر داشته و با استفاده از امکانات و درس آموخته های  خود بهبود مستمر را سر لوحه خود قرار داده و سعی دارد با جمع آوری بازخوردها و نظرات جامعه آشوری در جهت خط مشی انجمن آشوریان تهران حرکت کند. در این راستا بازخوردهای ارائه شده شما عزیزان می تواند راهنمای خوبی برای ادامه مسیر برای این هیات مدیره و هیات مدیره آتی باشد.

سر فصل برخی از فعالیت های انجام شده انجمن به شرح زیر است که به  مرور هر هفته‌ ، ادامه داشته و به اطلاع خواهیم رساند:

1-همکاری با گروه های وابسته و غیر وابسته در زمینه های فرهنگی و اجتماعی

2- ایجاد کانون مهندسان و همکاری با آن جهت بهینه کردن فضاهای انجمن و تهیه طرح تفصیلی و توسعه طرح در زمینه طراحی و نقشه ساختمان ،گاز ، آب ، برق که تا به امروز انجمن فاقد آن بوده است.

3- ایجاد فضای شاد در آدینه های شب های انجمن به همراه موسیقی برای جوانان و خانواده ها

4- ارتقا فعالیت های ورزشی باشگاه ستاره آشور

5- استفاده حداکثری از فن آوری  اطلاعات و فضای مجازی برای اطلاع رسانی و ارتباط با جامعه آشوری

ایجاد شفافیت در امور مالی  فعالیت های انجمن  و همچنین پخش زنده جلسات هیئت مدیره

خرسند خواهیم شد نظرات ، پیشنهادات و انتقادهای خود را با ما در میان بگذارید.

دوشنبه, 25 دی 1396 ساعت 10:58

یکی از مهم­ترین آداب اجتماعی آشوریان ایران، چنین بوده که هرگاه جمعیت آنان در شهری روی به فزونی نهاده است، آنان به تاسیس انجمن­های ملی و فرهنگی و اجتماعی مبادرت نموده اند. به همین جهت بود که در سال 1898، پس از مهاجرت عده­ ی کثیری از جوانان آشوری-کلدانی ساکن سلماس به تهران و استخدام در وزارتخانه ­ها و ادارات دولتی، بنیان اولیه­ ی انجمن آشوریان تهران گذارده شد.

انجمن آشوریان تهران

یکی از مهم­ترین آداب اجتماعی آشوریان ایران، چنین بوده که هرگاه جمعیت آنان در شهری روی به فزونی نهاده است، آنان به تاسیس انجمن­های ملی و فرهنگی و اجتماعی مبادرت نموده اند. به همین جهت بود که در سال 1898، پس از مهاجرت عده­ ی کثیری از جوانان آشوری-کلدانی ساکن سلماس به تهران و استخدام در وزارتخانه ­ها و ادارات دولتی، بنیان اولیه­ ی انجمن آشوریان تهران گذارده شد.

شبکه های اجتماعی

t logo 

insta

ارتباط با ما

ایران-تهران-انتهای خیابان آیت الله کاشانی غربی شهر زیبا خیابان شهید آلفرد سرگیز اردوشاهی جنب مجتمع قضایی مفتح پلاک 6 -کد پستی 1474997751

ایمیل: .

تلفن: 44312777

فکس: 44312886

flaq

جستجو