آخرین رویدادها

اخبار بین الملل

UP TOGGLE DOWN

بازنگری محمد بن سلمان در طرح چشم‌انداز ۲۰۳۰

ولیعهد سعودی در بررسی میزان پیشرفت‌های طرح چشم‌انداز ۲۰۳۰، از نتایج به دست آمده تاکنون...

میشل عون: لبنان از این مرحله دشوار عبور خواهد کرد

رئیس‌جمهور لبنان در نشستی مشترک با ژنرال انگلیسی، درباره آینده لبنان و گذر این کشور...

برگزاری انتخابات در الجزایر در سایه اعتراضات مردمی

پس از ده ماه اعتراضات بی‌سابقه و گسترده مردمی در الجزایر، قرار است امروز در...

انتخابات انگلیس در سایه برگزیت

بر اساس شواهد موجود، چشم‌انداز انتخاباتی انگلیس به شدت تغییر کرده و این کشور در...

مقام آمریکایی: تا زمانی که لبنان اصلاحات لازم را انجام ندهد، کمک مالی به بیروت...

مقامات غربی پس از نشست پاریس که برای کمک به دولت لبنان برگزار شده بود،...
یکشنبه, 12 آبان 1398 ساعت 14:07

سخنان آقای مهندس رامان یوسفی درباره حقانیت انجمن های آشوری و وظایف نماینده آشوریان در مجلس..یادآور می شود سایت این انجمن پذیرای نظرات مستدل خبرگان و کارشناسان خبره وفرهیخته در این زمینه است.

اگر دقت نماییم زمانی که آشوریان کرسی نمایندگی نداشتند انجمن ها وجود داشتند. انجمن ها شالوده ملتمان هستند. در اصل پارلمان ملت آشوری انجمن ها هستند که تصمیمات متناسب با نیازهای جامعه و متناسب با نیازهای موجود در حوزه استحفاظی شهر خود را می گیرند. نهاد نمایندگی در جامعه آشوری صرفا یک نهاد سیاسی است و همچنین مسئول پیگیری تصمیمات انجمن ها. تصمیماتی که در برخی مواقع نیاز به پیگیری قانونی دارند. اگر تصمیمات نیاز به پیگیری قانونی هم نداشته باشند نماینده حتی به این امر هم نباید وارد شود زیرا انجمن ها برای اجرای تصمیماتشان توانا هستند. لذا می توان گفت نهاد نمایندگی به نوعی کارگزار انجمن ها شناخته می شود. نهاد نمایندگی حق دخالت در امور انجمن ها را ندارد. اگر تصمیمی مورد حساس و سیاسی یا منع خاصی از نگاه قانونی کشور داشته باشد آن را به انجمن ها یادآوردی می نماید و یا پیشنهادی دارد اراعه می نماید. نماینده در راستای نیازهای جامعه می تواند پیشنهادات خود را به انجمن ها دهد و اگر انجمن ها آن را تصویب نکردند نباید آنها را فتنه و نامتجانس و ... بخواند و نباید برای براندازی آنها تلاش نماید. نهاد نمایندگی به هیچ عنوان حق دخالت در تصمیمات انجمن ها را نداشته و نمی تواند در انتخابات انجمن ها دخالت نماید و یا چیدمان داخلی انجمن ها را چه مستقیم چه غیر مستقیم تعیین نماید. نمی تواند بدون اجازه وارد جلسات انجمن شود. نمی تواند تصمیمات انجمن ها را به سمت نظر خود هدایت نماید و یا کنترل نماید. شالوده این ملت که انجمنها هستند را نباید زیر دست خود بداند. اگر بخواهیم خلاصه بگوییم این انجمن ها هستند که باید قوی و مستقل باشند چون اگر انجمن ها تضعیف شوند و فقط فرمانبردار اوامر باشند جامعه به سوی نا امیدی و سردرگمی می رود

شنبه, 11 آبان 1398 ساعت 11:26

سخنان قابل تامل و بحث انگیز و ریشه ای آقای مهندس کارلین عیشو نژادیان درباره انجمن های آشوری و نمایندگی مجلس در جامعه آشوری ها. در صورت ارایه نظرات دیگران در این زمینه انجمن پذیرای آنها خواهد بود...

 

اختیارات یک نماینده باید تعریف شود نماینده همانند یک وکیل است نه وکیل بلاعزل و این اختیارات باید توسط انجمن ها تعریف شود و تحت نظارت انجمن ها باشد و نماینده موظف است نقشه راهبردی جامعه را از انجمن ها دریافت کند و طبق آن عمل نماید و خلاف آن سرکشی و خود مختاری یک نماینده را در پیش رو خواهد داشت نماینده نباید نقشه راه برای جامعه طراحی کند و این وظیفه انجمن ها و احزاب است که ما جامعه آشوری ایران فاقد حزب هستیم و این مهم توسط مردم به انجمن ها داده شده است ضمنا چون جامعه ما در سیاست نقشی ندارد شرط سیاستمدار بودن برای انتخاب یک نماینده الزامی نمیباشد در واقع مسئولیت یک نماینده محدود به دفاع از حقوق حقه جامعه ای که منتخب آن است در غالب قانون اساسی کشور عزیزمان ایران خواهد بود و حق تصمیم گیری و هدایت مردم به عهده خود جامعه و انجمن ها خواهد بود اگر بتوانیم چارت سازمانی جامعه خود را ترسیم کنیم جایگاه هر مجموعه و اشخاص در آن روشن‌تر خواهد بود و آنگاه است که اهمیت انتخابات انجمن ها بسیار پر رنگتر از انتخاب نماینده مجلس بروز خواهد نمود و جامعه ما باید به این اصل آگاه شود .
در حال حاضر قیاس انتخابات ما در انجمن ها بسیار ناکارآمد شده و اشخاصی انتخاب می‌شوند که صلاحیت مدیریت جامعه را ندارند و به واسطه آن برای انتخاب نماینده مجلس دچار اشتباهات فاحش میشویم و آنچه در انتخابات چند دوره اخیر مشاهده شده به نظر می‌رسد که انتخاباتات ریاست جمهوریست این گونه تفسیر از نحوه انتخابات بسیار اشتباه است اگر مطابق اصول صحیح پیش گرفته شود انتخاب یک نماینده مجلس توسط جامعه به اصلح ترین شکل خود صورت خواهد پذیرفت و رقابت‌ها بین کاندید ها با توجه به اصولی که انجمن ها پایه گذرای خواهند نمود به روشی صحیح و در جوی سالم و اصولی تحقق پیدا خواهد کرد. با روند انتخابات چند دوره اخیر عملا جامعه اختیارات خود را دست بسته به یک نفر واگذار نموده و اینچنین است که انجمن‌ها و مردم آلت دست یک فرد می‌شوند و هیچگونه اختیاری از خود ندارند و آغازیست برای فرمانروایی و دیکتاتوری و منم ‌منم کردن و خود هستیم که اجازه دخالت و تصمیم گیریها را در امور اجتماعی و فرهنگی به یک فرد واگذار می‌کنیم و از خود سلب مینماییم و تصمیمات اشتباه آن یک فرد فاجعه اجتماعی و فرهنگی ایجاد می‌کند.
نماینده باید در اختیار کامل جامعه خود باشد و خادم واقعی آن.


سه شنبه, 26 شهریور 1398 ساعت 15:37

آشوریان گرامی...

هتک حرمت واهانت با حرکت هایی که فقط از آدم های طبقه های خاص ساخته است با تاسف بسیار از سوی یک_دوتن در مجمع عمومی انجمن علیه نمایندگان انجمن دیده شدکه انعکاس گسترده ای داشت. آقای مهندس هرمز مورهاج مدیر مالی انجمن نوشته ای در فضای مجازی داشت...بخش هایی از آن را برای ثبت در این فضا می آوریم که شاید درسی آموزنده برای آن ها و امثالهم باشد.

هیات تحریریه فضای مجازی انجمن آشوریان تهران

----------------------------------------------------------------------

مهمترین ویزگی برخوردهای اجتماعی، رفتارهای مودبانه است. همه ادب را می ستایند و از آن به نیکی یاد می کنند. این مشخصه مربوط به مرز و جغرافیا نیست، مربوط به بزرگ و کوچک نیست، مربوط به دین و مذهب و فرهنگ نیست؛ بلکه مربوط به همه اقشار جامعه است. اما مدح و ستایش ادب، آسان است و کار آنجا سخت می شود که پای عمل به میان بیاید.

روند مجمع عمومی را که مرور می کردم دیدم افرادی که تا دیروز در انتخابات انجمن برای انتخاب آقای کوچویی هلهله می کردند امروز روز جور دیگری رفتار می کنند همه می دانیم ادب خوب است ولی باید در عمل ثابت کنیم. تشخیص بی‌ادبی و گستاخی دیگران کار بسیار راحتی است  کاری که در مجمع آن عده قلیل انجام دادند مشخصه بی ادبی بود. یک آدم متشخص هیچ گاه به کسی کلام اهانت بار نمی‌ گوید پس کسی که اینکار را کرده نمی تواند آدم متشخصی باشد. مؤدب بودن روابط ما با دیگران را بهبود می بخشد، برای ما احترام می‌آورد، اعتمادبه‌ نفسمان را بالا برده و مهارت‌های ارتباطی‌مان را تقویت می‌کند.

هر یک از ادب و بی ادبی نشانه هایی دارد. شناخت ادب هم جز با توجه به نمودهای بی ادبی میسر نمی گردد. این نمودها و نشانه ها و علایم هم در گفتار نمایان است ، هم در رفتار و برخورد.

اگر عاقلانه زیستن و متانت در گفتارو وقار در رفتار، نشانه ادب است. بی خردی، گفتار زشت، بددهانی، تند خویی زشت گویی، دشنام و توهین، سبکسری و خیره سری، لجاجت و عناد و ... هم بی ادبی است.و بعضی از افراد رفتارشان دقیقا مصداق بی ادبی است.

آنکه در مجالس و محافل و صفها، رعایت حق دیگران و نظم و مقررات و سکوت و نوبت را نمی کند، آنکه حاضر نیست به حرف دیگران گوش دهد، کسی که در گفتگو و بحث، داد می زند، گلو پاره می کند و جانب انصاف و حق را مراعات نمی کند، آنکه ... اینها همه نشانه هایی از فقدانِ ادب است.

نمونه این افراد را در مجمع دیدیم آقای که همش حرف می زد سخنران را جوجه خطاب کرد و یا خانمی که به سخنران توهین می کرد و جیغ می زد مصداق کامل بی ادبی هستند. دقیقا معلوم بود منافع این افراد در خطر است  که اینچنین رفتارهایی می کنند فکر نمی کنم دلشان برای انجمن و آشوری سوخته باشد اگر دلشان می سوخت مثل ژیلبرت صلیبی تشریف می آوردن انجمن منطقی صحبت می کردند و تازه یک گوشه کار را می گرفتند.

دوستی که ناراحت است چرا در پارک انجمن قلیان ممنوع است و در مجمع به این خاطر حاضر شده بود مثال بی ادبی است.

رفتار نیک دیگران، بر انسان تأثیر مثبت می گذارد. این امری روشن و طبیعی است. ناپسندیهای اخلاقی مردم نیز تأثیر سوء می گذارد. این هم عادی است. هنر انسانهای فرزانه و هوشمند آن است که از رفتارهای ناپسند دیگران هم عبرت و درس می آموزند.  من خودم سعی می کنم مثل بی ادبان رفتار نکنم بسیار زشت است.  هم نیکان الگوی نیکی اند، هم بدان سر مشق بدی برای غافلان. آدم عاقلتر کسی است که از بدیها راه خوبیها را می آموزد. این همان حکمتِ لقمانی است که از فرزانگی او سر چمشه می گیرد. به قول سعدی:  «لقمان را گفتند: ادب از که آموختی؟ گفت: از بی ادبان، که هر چه از ایشان در نظرم ناپسند آمد، از فعل آن پرهیز کردم.»

و اگر جز این بود، لقمان به لقبِ «حکیم» مشهور نمی شد. آری... ادب آموختن از بی ادبان. همچنان که باید کم حرفی را از ورّاجان پر حرف و بیهوده گوی الهام گرفت. بزرگواری و کرامت نفس را هم باید از زشتیِ کارِ تنگ نظران و خسیس طبعان فرا گرفت. تنگ نظرانی که فکر می کنند انجمن تیول پدری است و همه باید زیر نظر آنها باشد.

نشست و بر خاست و انس و معاشرت با افراد مؤدب، خلق و خوی و رفتارمان را به زینت «ادب» می آراید. ادب در معاشرت، میزان رشد و شعور انسان است و هر کس به اندازه ای می ارزد که ادب دارد. عیار سنجش قیمت افراد ادب آنان است کراوات را همه می توانند بخرند و یا ماشین آنچنانی را ولی ادب آموختنی است.

واقعا متاسفم برای افرادی که نتوانستند رعایت ادب بکنند ولی حداقل شخصیتشان برای جامعه مشخص شد.

سه شنبه, 22 مرداد 1398 ساعت 14:23

به نام خدا

 

آشوریان گرامی

انجمن آشوریان تهران با توجه به ماموریت ذاتی خود سعی بر آن دارد که منافع تمام ذینعفان انجمن را مد نظر داشته و با استفاده از امکانات و درس آموخته های  خود بهبود مستمر را سر لوحه خود قرار داده و سعی دارد با جمع آوری بازخوردها و نظرات جامعه آشوری در جهت خط مشی انجمن آشوریان تهران حرکت کند. در این راستا بازخوردهای ارائه شده شما عزیزان می تواند راهنمای خوبی برای ادامه مسیر برای این هیات مدیره و هیات مدیره آتی باشد.

سر فصل برخی از فعالیت های انجام شده انجمن به شرح زیر است که به مرور هر هفته‌ ، ادامه داشته و به اطلاع خواهیم رساند:

1- ساماندهی اداری انجمن با تنظیم چارت سازمانی و استخدام کارمندان مربوطه پس از طی یک دوره طولانی نادیده انگاری چهل ساله به آن

2- بهبود و ساماندهی روش های اداری انجمن و به روز نمودن سیستم های اداری ، ارتقا سطح آن از روش های سنتی و دستی به سیستم های نوین روز

3- ایجاد شبکه کامپیوتری و سرور برای ذخیره سازی و حفظ اطلاعات ذخیره سازی و حفظ اطلاعات در طول عمر انجمن ، به شکل ابتدایی با عمر کوتاه انجام شده است.

4- ایجاد درآمد برای انجمن با واگذاری فضاهای ورزشی و فرهنگی به پیمانکاران مجرب و مدیریت آنها

با درآمدی که در طول عمر انجمن هرگز به آن توجه نشده بود.

5- برگزاری نشست های فرهنگی ازقبیل رونمایی از کتاب-فیلم-شب شعر و برگزاری نکوداشت شخصیت های برجسته آشوری

هئیت مدیره انجمن آشوریان تهران

 

سه شنبه, 22 مرداد 1398 ساعت 14:23

به نام خدا

 

آشوریان گرامی

انجمن آشوریان تهران با توجه به ماموریت ذاتی خود سعی بر آن دارد که منافع تمام ذینعفان انجمن را مد نظر داشته و با استفاده از امکانات و درس آموخته های  خود بهبود مستمر را سر لوحه خود قرار داده و سعی دارد با جمع آوری بازخوردها و نظرات جامعه آشوری در جهت خط مشی انجمن آشوریان تهران حرکت کند. در این راستا بازخوردهای ارائه شده شما عزیزان می تواند راهنمای خوبی برای ادامه مسیر برای این هیات مدیره و هیات مدیره آتی باشد.

سر فصل برخی از فعالیت های انجام شده انجمن به شرح زیر است که به  مرور هر هفته‌ ، ادامه داشته و به اطلاع خواهیم رساند:

1-همکاری با گروه های وابسته و غیر وابسته در زمینه های فرهنگی و اجتماعی

2- ایجاد کانون مهندسان و همکاری با آن جهت بهینه کردن فضاهای انجمن و تهیه طرح تفصیلی و توسعه طرح در زمینه طراحی و نقشه ساختمان ،گاز ، آب ، برق که تا به امروز انجمن فاقد آن بوده است.

3- ایجاد فضای شاد در آدینه های شب های انجمن به همراه موسیقی برای جوانان و خانواده ها

4- ارتقا فعالیت های ورزشی باشگاه ستاره آشور

5- استفاده حداکثری از فن آوری  اطلاعات و فضای مجازی برای اطلاع رسانی و ارتباط با جامعه آشوری

ایجاد شفافیت در امور مالی  فعالیت های انجمن  و همچنین پخش زنده جلسات هیئت مدیره

خرسند خواهیم شد نظرات ، پیشنهادات و انتقادهای خود را با ما در میان بگذارید.

انجمن آشوریان تهران

یکی از مهم­ترین آداب اجتماعی آشوریان ایران، چنین بوده که هرگاه جمعیت آنان در شهری روی به فزونی نهاده است، آنان به تاسیس انجمن­های ملی و فرهنگی و اجتماعی مبادرت نموده اند. به همین جهت بود که در سال 1898، پس از مهاجرت عده­ ی کثیری از جوانان آشوری-کلدانی ساکن سلماس به تهران و استخدام در وزارتخانه ­ها و ادارات دولتی، بنیان اولیه­ ی انجمن آشوریان تهران گذارده شد.

شبکه های اجتماعی

t logo 

insta

ارتباط با ما

ایران-تهران-انتهای خیابان آیت الله کاشانی غربی شهر زیبا خیابان شهید آلفرد سرگیز اردوشاهی جنب مجتمع قضایی مفتح پلاک 6 -کد پستی 1474997751

ایمیل: .

تلفن: 44312777

فکس: 44312886

flaq

جستجو